سفارش تبلیغ
صبا ویژن

چشمه علی
شهرری، چشمه علی، گردشگری، آبتنی، خاطرات 
قالب وبلاگ
- - -
امکانات وب

یکی از دیدنی های چشمه علی، همان چشمه معروف آن است. یعنی آبی که به خاطر آن کل مجموعه را به نام آن می شناسند. همانطور که قبلاً نوشتم از زیر تپه سنگی (که آن را به همان نام چشمه علی می نامند) آب زلالی بیرون می آید که مقدار آن معمولاً در تابستان و زمستان فرقی نمی کند.

این آب در محدوده پایین تپه سنگی، در 3 حوض با عمق نه چندان زیاد (در حدود یک متر) جمع می شود. حوض اول به شکل یک مستطیل با ابعاد حدود 10 در 3 متر دقیقاً در پایین نقش سنگی فتحعلیشاه است. (راجع به این نقش سنگی در آینده بیشتر می نویسم!)
   حوض وسطی بعنوان یک جوی آب (به طول حدود 25 متر و عرض تقریبی 2 متر) هم هست که آب حوض اول (روبروی نقش سنگی) را به حوض سوم متصل می کند. حوض سوم یک مستطیل به ابعاد 10 متر در 6 متر است.

در ساعنهایی از روز و شب، فواره هایی در محوطه وجود دارند که آب را روی محوطه می پاشند. این فواره ها در خنک سازی هوای محوطه - مخصوصاً در گرمای تابستان - خیلی موثر است. آب موجود در محوطه و حوض ها در نهایت از قسمت جنوب غربی مجموعه خارج می شود.

واقعاً منظره باصفایی است. وقتی داخل حوض ها رو نگاه می کنی کف اونها رو براحتی می بینی. تلالو نور آفتاب، منظره دل انگیزی به آب میده. حالا شما می تونی روی تپه سنگی بالای آب باشی یا اینکه کنار خود حوض آب نشسته باشی و دستت رو هم توی آب تکون بدی! و از خنکی آب لذت ببری.

محل ورود آب به حوض وسط (حوض بزرگ و اصلی چشمه علی). به حجم آبی که وارد می شود توجه کنید.

 

حوض وسط که بصورت یک جوی آب زیباست. به تلالو درخشان نور در آب دقت کنید.

سرچشمه اصلی آب چشمه علی. این سرچشمه را می توانید در پایین نقش سنگی فتحعلیشاه ( + برای توضیحات اینجا را کلیک کنید) ببینید. حجم نسبتاً زیاد خروج آب از دل کوه به راحتی قابل مشاهده است.

این حوض بزرگ چشمه علی است.

 

اینجا حوض اول است. روبروی نقش برجسته چشمه علی


[ یکشنبه 92/9/17 ] [ 9:20 عصر ] [ علی ] [ نظرات () ]
.: Weblog Themes By SibTheme :.

درباره وبلاگ

قبل از اینکه بچه چشمه علی باشم، بچه ایرانم. و قبل از اینکه به چشمه آبی در این نقطه زمین منتسب باشم؛ دوست دارم به علی و اولاد علی (علیهم السلام) منتسب شوم. نویسنده این وبلاگ، سعی دارد مردم این محله و سایرین را با پیشینه و زیبایی های محله خود آشنا سازد. و البته از پیشنهاد و انتقاد شما با روی خوش استقبال می کند....
آرشیو مطالب
امکانات وب


بازدید امروز: 7
بازدید دیروز: 13
کل بازدیدها: 64393